Розробка назви торговельної марки

Будь-який власник бізнесу рано чи пізно стикається з необхідністю придумати назву — для компанії, для нового товару або ексклюзивної послуги. І далеко не всі знають, що розробка назв, “назовництво” або “неймінг” – це ціла наука, в якій є свої правила і закони.

З неймінгом стикаються не тільки бізнесмени. Коли в родині з’являється малюк, йому також потрібно придумати ім’я. Комусь це дається легко і в хід йдуть імена предків, бабусь дідусів, щоб довго не шукати. Хтось заходить далі, вивчаючи дати іменин, церковні календарі, гороскопи друїдів, нумерологію та інше. Що в підсумку? Малюк названий, ім’я найкраще. Але скільки-то мільйонів людей на планеті носять це ж ім’я і тут це нікого не бентежить, все правильно.

Коли ми називаємо фірму, багато хто намагається робити подібний підхід. У хід йдуть: перші літери імен директорів, перші склади імен дітей директорів, склади прізвищ засновників в особливому порядку. Найбільш працьовиті озброюються словниками і олівцем, і в підсумку довідники компаній рясніють подібними до ступеня змішання іменами.

Знайомство з іншими методами відбувається як правило пізніше. Коли поштою приходить рекомендований лист від бізнесмена з іншого міста, який сповіщає, що ім’я Ваше — це його зареєстрована торговельна марка, і Ви повинні негайно згорнути свою діяльність під вже не Вашим ім’ям і виплатити компенсацію у вигляді отриманого Вами прибутку + моральна шкода. І тоді підприємець згадує, що колись він чув, що є начебто така послуга — неймінг, і що можна заплатити і просто вибрати із запропонованих варіантів.

Брендінгове агентство ГРЕЙДС, частиною якого є Патентне бюро ГРЕЙДС ПАТЕНТ, надає послугу неймінга з 2002 року! Процес розробки назви налагоджений і побудований відповідно до законів семонемікі — (від грецьких слів ‘semon’  — знак та ‘nemein’  — призначати) — мистецтво створення комерційних назв для ідентифікації компаній, товарів або послуг.

Пропонований нею апарат виводить розробку назв на рівень осмисленого семантичного конструювання. Механізм дії комерційної назви спирається на взаємодію двох самостійних аспектів назви:

  • impression (англ. враження)
  • meaning (англ. сенс)

Разом, ці аспекти складають енграму назви. Це той вплив, який ім’я має на людину незалежно від об’єкта, якому належить.

Також семонеміка дає нам багатий набір словотворчих прийомів розробки назв. Ось лише деякі з них:

  • алітерація — використання повторюваних звуків або складів.
    Наприклад: Кока-кола, Дверной Двор
  • метонімія — заміщення назви тісно пов’язаним з ним поняттям.
    Наприклад: Білий Дім (замість “уряд США”).
  • сімпіптізм — поєднання виразного звучання з образом.
    Наприклад: гепард — різкість, мужність.
  • семантація — поєднання семант з різних слів.
    Наприклад: держстрах, смог (з англ. smoke + fog).
  • звуконаслідування — використання слів, що імітують звучання об’єкта.
    Наприклад: сплеск, шум.

Брендінговим агентством Грейдс розроблені сотні успішних імен для ТМ і брендів, серед яких: Marsell (салон декору), Forellis (магазини морепродуктів), ENRE (салон інтер’єру), ROZMOVA (магазини мобільного зв’язку), Дверной Двор (салон дверей), MusicProfi (продажа муз.обладнання), Інженери Чистоти (клінінгова компанія), Домоседово (котеджный комплекс), Панська (продукти бакалейної групи), Mostela (моторні мастила), FANAT (насіння соняшника), Домашний Пекарь (пекарня), Furor (магазини одягу), MILLTEK (обладнання хлібопекарень), Stellar (LED-продукція), PizzaKing (мережа піцерій), KAVOVAR (виробник кави) та багато інших.

І головне, всі ці найменування успішно зареєстровані! Оскільки найважливішим аспектом у розробці імені є охороноздатність та юридична чистота назви. І тут ми маємо незаперечну перевагу на ринку, об’єднуючи в одному агентстві професійні сервіси розробки та захисту брендів. Це гарантує, що розроблена назва дійсно стане інтелектуальною власністю клієнта — його торговельною маркою!

Більше прикладів на сторінці НЕЙМІНГ Брендінгового агентства ГРЕЙДС.

Вартість розробки назви

Ціна неймінгу визначається індивідуально, після ознайомлення з Вашими вимогами і очікуваннями від майбутньої назви.
На вартість розробки назви ТМ впливають:

  • географія використання марки,
  • вимоги до назви (довжина, наявність вільних доменів та ін.),
  • новизна називаного товару/послуги,
  • конкурентне середовище.

Останнє є домінуючим, тому що передбачається, що розроблювальна назва має не просто пройти успішну реєстрацію, а й поставити вас в один ряд з лідерами обраного вами сегмента ринку. Тому сила і велика кількість ваших конкурентів — роблять значний вплив на складність процесу розробки.

Порядок цін на неймінг для ринку України:

  • $500 — шорт-лист з 5-7 перевірених варіантів з короткими описами;
  • $0 — додатковий шорт-лист з 5-7 перевірених варіантів.

На практиці багато клієнтів зупиняють свій вибір на варіанті з першого шорт-листа. І ми гарантуємо, що наші варіанти імен повністю відповідають запитам і інтересам вашої цільової аудиторії. Але трапляється, коли замовнику цього мало, і назва крім ЦА, має відповідати, наприклад, суб’єктивним очікуванням власника бренду, яке замовнику буває досить важко відобразити в брифі. У цьому випадку, після першого шорт-листа ми просимо зворотний зв’язок у вигляді коментарів кожного варіанта. І на основі отриманих даних, з урахуванням всіх суб’єктивних критеріїв власника ми розробляємо другий шорт-лист.

Порядок цін на неймінг для ринку США, ЄС, Великобританії:

  • $800 — шорт-лист з 5-7 перевірених варіантів з короткими описами;
  • $0 — додатковий шорт-лист з 5-7 перевірених варіантів.

Для замовлення послуги просто напишіть запит на patent@grades.ua і ми надішлемо Вам бриф для початку роботи.